de wereld rond, de wereld rond... - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu de wereld rond, de wereld rond... - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu

de wereld rond, de wereld rond...

Blijf op de hoogte en volg Emma

26 Februari 2014 | Kenia, Nakuru

Zoals jullie wel hebben begrepen ben ik goed aangekomen, en gaat het nog steeds goed! Vandaag zal ik wat vertellen over het verkeer/vervoer, met name omdat Linda haar auto vandaag was vastgezet met een wielklem;)!

Mijn eerste ritje: Vanuit Nairobi, waar ik de eerste spitsuren heb meegemaakt, reden we al snel over Navaischa road (geen idee of die nu zo heette) heuveltje op heuveltje af langs de landen waar heel veel verbouwd wordt. We reden weer links van de weg, 80km/h (als je te hard rijdt dan beland je in de bak!). Linda vertelde het al, hier staat het wild langs de weg, en jahoor! Helemaal op het laatste plekje waar ze konden staan, stonden ze dan een kudde zebra’s, te grazen langs de weg. We reden helemaal rechtdoor (ik geloof niet dat er echt zijwegen waren) en we kwamen aan op kantoor!

De pikiepikie (zal je vast ook niet zo schrijven): Dit weekend ging ik een zondagje weg naar Gil Gil. Sochtends om half 9 kwam een pikiepikie man mij ophalen (jawel de motortaxi). Ik woon op een berg, en tja bezine is duur, dus mijn eerste toch ging in zn vrij de berg af.. Gelukkig rijden op die berg bijna geen auto’s en reed hij verder wel voorzichtig!
Matatu: De pikkiepikkie man bracht mij naar het matatu station, waar de matatu (chappa’s/trotro’s, ofwel kleine busjes) zou vertrekken om mij naar Gil Gil te rijden. Helaas was er net eentje vol dus na drie kwartier wachten vertrokken we richting Gil Gil, en jawel, we hadden allemaal onze gordels om (dat is hier sinds een aantal jaar verplicht)!

De boot: Zoals jullie weten (omdat ik dat verteld heb) zijn er allemaal meren in Kenia. Nu zijn we naar lake Navaisha geweest, een meer omringd met rozenkwekers en vol met hippo’s, alleen gaan die hier ook op zondag naar de kerk, want ik heb er geen gezien! Maar wel, giga vogels, mooie en lelijke en giraffen die gewoon daar in de tuin van mensen lopen en dat allemaal vanaf een bootje!

TukTuk: Jullie kennen hem vast, de tuktuk, de driewieler brommer. Reinilde en ik gaan hier de laatste twee dagen mee naar het werk. En ja, zelfs de tuktuk heeft gordels! Gelukkig heeft deze tuktukman wel net een nieuwe, want elke keer weer denk ik, zullen we het halen de berg op?

Nu hoor ik jullie al denken, jahoor die heeft alles al gehad.. maar nee ik heb nog een uitdaging, namelijk de Fiets! Kenia zit vol met fietsende mensen, en waar papa altijd zei neem nou geen mensen achterop, verdienen ze daar hier hun brood mee. Het zijn allemaal super mooie gepimpte opoefietsen, met een kussentje van wel 10 cm dik en breed, en je hebt nog voetsteuntjes ook! Volgende keer heb ik vast op de fiets gezeten, en ik zal proberen de mooiste op de foto te zetten!


  • 26 Februari 2014 - 18:17

    Bert:

    de fietsen zullen er wel beter op gebouwd zijn.

    Een leuk verhaal trouwens

    Liefs

    Bert

  • 26 Februari 2014 - 20:03

    Rachel:

    Hey! Super leuk om je verhalen weer te gaan lezen. Ga het nu beter bijhouden dan de vorige keer. Hoe hoog is je berg dan?? Zeer benieuwd;) En hoe is het weer? 's Avonds echt zo koud als je dacht?? Nou, heel veel plezier! Ik ga weer volop campagne voeren:) Xx

  • 26 Februari 2014 - 20:40

    Rianne:

    Lekker bezig weer Emmalesterhuis! Ik kwam Gijsvanleeuwen nog tegen in Utrecht met stappen per ongeluk afgelopen weekend, dus ik moest weer even aan je denken :) Bevalt wel goed om weer in Kenia te zijn dus? Enjoy! Xx

  • 26 Februari 2014 - 20:54

    Anouk:

    Hee Emma!
    Leuk om je verhaal te lezen. Verheug me al op de volgende en ben ook heel benieuwd naar de fietsen.
    Heel veel plezier.

    xxx

  • 26 Februari 2014 - 21:23

    Jakob:

    Hey, wereldreiziger super leuk om je verhalen te lezen. ik hoop dat je het naar je zin krijgt in Kenia. En goed om te weten dat ze in Kenia ook gordels dragen, de vraag is of iedereen een rijbewijs heeft?
    groetjes Jakob

  • 28 Februari 2014 - 17:28

    Jacques Van Der KLeij:

    Hoi Emma, waar ben je nu weer beland? Geweldig, al dat gebeuren. Groningen is toch wel erg saai...

  • 04 Maart 2014 - 18:00

    Hetty:

    HOi emma,
    Alweer een week verder ! Alles nog steeds goed? Het blijft een avontuur om je te verplaatsen lees ik. Weer zo veel te zien ? Voorzichtig en veel plezier
    Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 09 Feb. 2009
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 15852

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 16 Februari 2014

Nakuru, Kenia

10 April 2011 - 02 Augustus 2011

Naar Mozambique

26 Maart 2009 - 12 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: