A Hot or a Cold Tusker? - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu A Hot or a Cold Tusker? - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu

A Hot or a Cold Tusker?

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

02 April 2014 | Kenia, Nakuru

Dag iedereen, sorry het duurde even, maar ik had even wat inspiratieproblemen.. maar hier komt het!

Ondertussen ben in verhuisd naar de buren.. daar woon ik nu met Tom (Een andere stagiair uit zwitserland).. samen hebben we vier grote slaapkamers, een giga woonkamer, een tuin van ongeveer 100m2, 4 matrassen, twee plastic stoelen, een plastic tafel, een water koker en kookplaat en jawel 2 houten kistjes!

Daar komt die dan.. eerst het verhaal van de houten kistjes . Zoals je weet hou ik van houten kistjes (ja dieuwke, houten kistjes)... en ja hoor, hier bij de nakumat (de supermarkt) stonden ze, buiten achter het hokje van de bewakers (die alle inkomende auto’s checken op bommen, door het met een spiegeltje onder te schijnen (zeer effectief)… Ik ben vol goede moet naar deze bewaker toegestapt en vroeg hem; waar kan ik zulke mooie houten kistjes krijgen? Waarop hij me antwoorden, let me ask someone.. en daar begon het…. We moesten de volgende dag terugkomen.. De dag erna vertelde meneer de bewaker, dat hij de man die ze maakte had gevraagd en die zou ze voor ons maken.. maar hoeveel we eigenlijk wilde.. vol goede moet zei ik kan ik niet deze twee mee krijgen.. nee van deze weten we niet wie de eigenaar is.. Dus zei ik, oke dan willen we er vier! Prima, wordt geregeld.. die middag om 2 uur moesten we terugkomen.. Toen we daar om 2 uur waren was de man helaas net weg, dus moesten we om 5 uur terug komen. Om 5 uur aangekomen vertelde hij, de man is niet gekomen.. kom morgen,zei hij….. Gelukkig is de Nakumat 5 minuten lopen van ons werk.. dus de dag erna stonden we er weer.. eerst om 1 uur toen om 5 uur.. en om 5 uur zei hij om 6 uur komt hij.. Tom en ik dachten, mooi we gaan dan boodschappen doen… Om 6 uur verdween de bewaker en begon het met regenen(wat nog steeds niet langer dan een uur duurt, maar voor veel water op de weg zorgt).. om kwart over 6 belde ik onze vriend de bewaker, en hij zei, ja over 30 of 20 minuten kom ik..ik zei, laten we 20 minuten doen.. en wij zijn een brownie gaan eten bij java’s.. de tent waar we altijd lunchen.. een kwartier later kregen we een sms, let me come tomorrow he is working on the fourth one…. Dus oke, wij naar huis.. de volgende dag was ik er niet, dus is tom op pad geweest, moest hij mee de kelder in toen weer naar buiten, waren er wel en toen toch weer geen kistjes en na 1,5 uur jawel daar stonden ze in de tuktuk geladen en al.. iedereen een euro gegeven die heeft geholpen (drie guards, de tuktuk meneer en nog iemand die langs kwam lopen) en daar ging hij.. met precies die kistjes die al die tijd achter het huisje van de bewakers hadden gestaan, en nu op mysterieuze wijze waren verdwenen naar huis!.. In ieder geval hebben wij nu wel een leuk bankje buiten.. met een masaai kleed eroverheen....

Want ja het masaai kleed heb ik dit weekend gekocht gedurende ons tripje Naivasha met het volgende verhaal: Naivasha was onze bestemming voor dit weekend (Daar waar alle nederlandse bloemenkwekers wonen). Hier zouden we overnachten bij fishermanscamp, waar we een tent hadden gehuurd plus matras en blankets... We inspecteerden de tent, het matrasje en blankets en ik vernam dat er geen lakens aanwezig waren (en helaas een slaapzak/lakenzak hadden we niet bij ons).... Vervolgens zijn we gaan mountainbiken door de bergjes tussen de zebra’s en giraffen door..(wat toch best zwaar is in de volle zon).. hebben we een boottrip gedaan waarbij we dit keer ongeveer 30 nijlpaarden hebben gespot en zijn we weer teruggefietst… gezien het feit dat we blankets hadden, maar geen lakens.. heb ik vervolgens bij een van de winkeltjes een masaai doek gekocht.. Na hurricane hippo’s te hebben gedronken en hot hippo’s te hebben gegeten gingen we naar ons tentje, maar ook hier, na goede ervaringen met bewakers, even langs de nachtwaker om te vragen of ze niet ook blankets hadden (in plaats van te vragen naar lakens).. Vervolgens zaten we met 6 dekens maar nog steeds geen lakens.. Ik blij met mn masaailakentje waar ik op en onder ben gaan liggen, met overal jeuk gaan slapen in het tentje dat vol hing met doodgeslagen muggen.. Maar gelukkig, de volgende dag werden we gewoon weer wakker en zijn we om 7 uur sochtends op de fiets gestapt naar hells gate..

Hier hebben we bij de ingang nog even een gids opgepakt, die ons vertelde dat we gigantisch waren opgelicht met de prijs van de fietsen, maar ons zeker aanraadde hem mee te nemen (voor een prijs wat ongeveer een maandloon zal zijn), waar wij natuurlijk meteen ja op zeiden. Met ons drieeen hebben zijn we door het park gefietst, ook hier waren weer zebra’s, giraffen, wilde zwijnen te zien, en verstopte zich de cheetah en de hyena’s… hells gate is de inspiratiebron geweest voor de films de lion king en tomb raider 2.. het was er heel mooi dus! Na 1,5 uur fietsen kwamen we bij de gorges.. hier zouden we verder gaan lopen.. Gelukkig was ik lekker irritant en vond onze gids mijn grapjes heel grappig.. waardooor we een extra lange tour kregen langs de slaapkamer van de duivel, zijn badkamer, zijn keuken en de slaapkamer.. hoewel ik als ik die duivel was een andere slaapkamer had gekozen.. en de gids komt binnenkort op bezoek in Nakuru..

Ondertussen ben ik weer heelhuids over de op nummer 33na gevaarlijkste weg van de wereld thuis gekomen in Nakuru, heb ik gister nog een tripje naar nairobi gemaakt, waar ik wc potten heb lopen verkopen op het eerste sanitatieseminar.. en ben ik nu weer hard aan het werk met het doen van interviews voor mijn scriptie..

Btw een tusker is een biertje, dat je dus koud of warm kunt bestellen;)!

  • 02 April 2014 - 22:38

    Simone:

    Ooh Emma wat klinkt dit allemaal leuk!!! Ik ben echt super jaloers! We moeten toch eens met zijn 4en ver weg op vakantie...

    Gelukkig ben je alweer bijna thuis:) gaan we eindelijk naar park spoor noord;)

    Geniet ervan!!!


    Liefs Simone

  • 03 April 2014 - 13:35

    Rachel:

    Hi Emma! Klinkt idd echt super leuk allemaal. En wat heb je het toch weer goed voor elkaar! Krijg bijna de neiging om te komen met zoveel slaapkamers ;) Heel veel plezier!! En tot snel. Xx

  • 12 April 2014 - 12:08

    Yvonne Hage:

    Hoi Emma

    Wauw...... ongelofelijk wat jij allemaal ziet en meemaakt! Fietsen tussen de hippo's en zebra's..
    Het is hier nu mooi weer, dus gaan we ook heerlijk even samen fietsen, maar komen vast geen
    hippo of zebra tegen. Een lammetje misschien. Nou geniet er nog maar lekker van.

    Groetjes Yvonne (ook namens Jacques)

  • 18 April 2014 - 11:32

    Jacques En Yvonne:

    Hoi Emma,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk een bijzondere en leuke verjaardag.
    Groeten, Yvonne en Jacques

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 09 Feb. 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 15854

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 16 Februari 2014

Nakuru, Kenia

10 April 2011 - 02 Augustus 2011

Naar Mozambique

26 Maart 2009 - 12 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: