vis in Kisumu,krokodil in Baringo&rugby in Nakur - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu vis in Kisumu,krokodil in Baringo&rugby in Nakur - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu

vis in Kisumu,krokodil in Baringo&rugby in Nakur

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

22 April 2014 | Kenia, Nakuru

Allereerst bedankt voor de felicitaties! Ik heb mijn verjaardag gevierd met chapaties, curry, ijs met brownies.. en een dagje nakuru! Hoe is het daaar??? Ik heb alweer wat tripjes gemaakt, maar je de tijd gaat ook zo snel.. ik heb nu al weekenden te kort om te zien wat ik wil zien!.. Maar ik heb nu natuurlijk ook al wel veel gezien!

Vorig weekend ben ik samen met Tom naar Kisumu geweest.. daar hadden we een camping geboekt, een tent, matrassen en dekens gehuurd en daar vertrokken we om kwart voor 8 richting het Matatu station om vervolgens om half 10 te vertrekken uit Nakuru. Het was een super mooie weg, helaas nog maar voor de helft af, maar door de bergen, langs de suikerrietvelden, huizen, riviertjes.. (zie foto) En ja daar waren we in Kisumu… een heel ander soort stad dan Nakuru, wat meer georganiseerd…Hier hebbe we rondgelopen, Tom heeft vis gegeten en zijn we ‘s avonds naar een klein dorpje een beetje verder gelopen, langs Lake Victoria, om vervolgens bij onze camping aan te komen. Op dat moment begon het ongeveer ook te regenen (voor het eerst weer sinds 5 dagen, dus het regen seizoen is te overzien).. hebben we gegeten en is onze tent volgelopen. Gelukkig was er een leuke eigenaar die ons heeft uitgenodigd in zijn huis en mee op stap heeft genomen, waardoor we ook nog het nachtleven van kisumu hebben kunnen meemaken.

Afgelopen weekend was het rugby in Nakuru.. Nakuru zal op dat moment omtoveren tot het beste plekje van Kenia.. en gezien de veiligheidsomstandigheden in Mombasa, zijn we daarom maar vrijdags en zaterdags in Nakuru gebleven.. hoewel de rugby een beetje tegenviel, was het fijn een paar vrije dagen in nakuru te hebben, wat toch al een beetje een thuis is! We hebben films gekocht zijn naar de markt geweest en zaterdag op stap! Er was een groot feest met verschillende dj’s en optredens.. waar we tot vier uur snachts hebbe gedanst.. zo enthousiast dat ofwel mijn telefoon gejat is, ofwel ik hem verloren heb.. Ik heb nu een nokia een slagje ouder dan de 3310.. dus geen whats app meer of wordfeud (voor de mensen die me al misten)..

Zondag zijn we toen (niet te vroeg maar toch om 10 uur) met de matatu naar lake Baringo vertrokken.. Hier gingen we richting droger kenia, maar hadden we een super mooie route…de matatu driver nam zelfs een een toeristische route, waardoor we over een hobbelweg door kleine dorpjes gingen even terug moesten omdat we bijna de afgrond ingingen.. vervolgens door een rivier heen moesten om weer terug te zijn op dezelfde weg als waar we waren.. Maar ja ik was al verliefd op de omgeving..

Aangekomen bij san na yuki (ofzoiets) een klein dorpje kon mijn liefde niet meer stuk.. dit dorpje, bestaande uit een weg (jammer van dat mega grote hotel met zwembad) met uitzicht op een mooi blauw meer met krokodillen, nijlpaarden en eilanden.. Hier gingen we eerst snel (dachten we) lunchen.. helaas moeste de groente voor mijn loempia nog gezocht gewassen en gesneden worden dus na 1,5 uur kon ik genieten van mn loempia, maar werd onze wandeling niks meer.. we hebbe een rondje gelope, wat gegete bij de dorstige geit.. en zijn naar onze lodge gegaan, die goedkoper was dan een camping maar wel een echt bed had, een wc en een wastafel had!

Hier zat Vox al op ons te wachten, een gast die vertelde dat hij werkte voor de community (ahum), maar ons omdat we genoeg betaald hadden voor de boottrip die we de volgende dag zouden maken meenam naar zijn bootje om daar sterren (en venus) te bekijken! Hier hebben we wensen kunnen doen bij de vallende sterren en biertjes gedronken.. Vervolgens zijn we naar bed gegaan om de dag erna om half 7 met de boot te vertrekken zodat we het meer op konden onder het genot van de opkomende zon.. Inderdaad alweer een boottrip.. maar dit was wel de mooiste.. we hebbe weer 3 nijlpaarden gespot, 3 krokodillen, 2 grote uilen, een heleboel vogels (waaronder een visetende visarend) en een giga hagedis (of wat het ook was).. Vervolgens konden we in dit mooie blauwe water (welliswaar tussen de nijlpaarden en hippos) gaan zwemmen, waardoor ik eigenlijk niet meer naar huis wilde..

Welliswaar moest dit wel, kwamen we thuis en stond daar en diner voor ons klaar (ondertussen is ook de man van reinilde aangekomen) konden we douchen en gaan slapen..om vervolgens nu weer hard aan de slag te gaan met het schrijven van mijn scriptie!



  • 22 April 2014 - 21:32

    Anouk:

    leukkkkkkkk

  • 23 April 2014 - 18:47

    Bert.lesterhuis:

    Weer een leuk stukjes.

    Nu nog goed selecteren wat je de laatste drie weken wilt ien.

    Liefs

    bert

  • 23 April 2014 - 23:03

    Dieuwke:

    Weer een leuk weekend gehad dus! Jammer van je telefooN!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 09 Feb. 2009
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 15941

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 16 Februari 2014

Nakuru, Kenia

10 April 2011 - 02 Augustus 2011

Naar Mozambique

26 Maart 2009 - 12 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: