bibliotheek - Reisverslag uit Accra, Ghana van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu bibliotheek - Reisverslag uit Accra, Ghana van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu

bibliotheek

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Emma

09 April 2009 | Ghana, Accra

Wat een gedoe he, om zo een onderzoek op te zetten!

Gelukkig bestond de werkdag vandaag voor een deel uit het bezoeken van de bibliotheek, vandaar ook dat ik het stukje schrijf.
Voor de vergelijking is deze universiteitbibliotheek toch een mooie aanvulling op mijn reeks al bezochte bibliotheken! We zijn naar de universiteitbibliotheek van de Universiteit van Lagone geweest, de belangrijkste universtiteit (geloof ik) in Ghana. Daar kwamen we op een enorm terrein, zonder enig idee waar we heen moesten. Uiteindleijk zijn we naar de bibliotheek voor psychologie gegaan (dat leek ons het meest logisch, vanwege de informatie die we zochten). Dit was eerder een lokaal, met ouderwetse schoolbanken. Aan de zijkant stonden boekenkasten. Ze hebben hier geen computersysteem waar je iets op kan zoeken (zoals ze dat nergens voor hebben), maar mensen achter de balie die precies weten hoe alles werkt en wat je nodig hebt (als deze mensen plotseling niet meer kunnen werken, zal dat werkelijk een ramp zijn, want dan weet niemand meer waar wat is (dit geldt ook voor waar in de stad waterleidingen liggen, welke mensen van functie wisselen, emailadressen etc etc, alles is alleen in de hoofden van mensen opgeslagen)). Maar goed, terug op het werk hoorden we dat er ergens een hele mooie grote centrale bieb moet zijn, die je niet kan missen (maar die wij wel hebben gemist). Dat wordt denk ik onze volgende expeditie. maar nu eerst 4 dagen vrij en een reisje naar Kumasi.

Emma is bang dat dit verhaal ervoor zorgt dat niemand haar waarbenjij.nu meer leest, ik garandeerd dat zij het volgende verhaal weer schrijft en dat het niet over bibliotheken zal gaan.


  • 09 April 2009 - 19:23

    Heleen:

    nou, ik blijf wel lezen.
    kgaat het niet met foto's plaatsen of maken jullie ze nog steeds niet veel?
    vast wel als jullie bij dat meer zitten.

  • 10 April 2009 - 14:46

    Antoinette:

    he emma
    leuk om af en toe wat van je avondturen te lezen
    het lijkt me een hele belevenis en zie moorie fotos.prachtig
    groet
    antoinette

  • 10 April 2009 - 19:20

    Josje:

    hi Marije en Emma,
    Heel leuk al die berichten van jullie. Volgens mij zijn jullie de cultuurschok al helemaal te boven. En ja Emma, het kantoorleven kan heel taai zijn, zorg maar voor veel afspraken buiten de deur ;-)
    Leuk lang weekend en groetjes, Josje

  • 14 April 2009 - 17:27

    Liesbeth:

    Hey Emma en Marije,

    wat leuk om te lezen allemaal, je schrijft leuk Emma. Hebben jullie geen foto gemaakt van de slakken, die wil ik wel zien. XXX

  • 15 April 2009 - 08:47

    Petra Esser:

    Hallo Marije, Emma!

    Heel leuk om jullie belevenissen te volgen zo. Kan ik toch een beetje meekijken. Emma, ben je 13 april jarig gewest? Nog van harte gefeliciteerd dan! Heeft de kok nog taart gebakken?
    groeten en succes met alles


  • 18 April 2009 - 17:37

    Henriet:

    lieve emma, gefeliciteerd.... doe je nog iets leuks vandaag? lekker uit eten of heerlijk aan het strand. hoop dat t goed met je gaat. lijkt me dat jullie t aardig druk hebben. ook druk met leuke dingen? ik schrijf gauw weer . een zoen van henriet

  • 18 April 2009 - 18:56

    Hetty:

    Hi, Emma, gefeliciteerd, 20 jaar. Hoe vier je het dit jaar ? Ik verwacht alle details morgen bij de wekelijkse verslag. Groeten aan Marije

  • 19 April 2009 - 17:29

    Josje:

    hi Emma, weliswaar 1 dag te laat, maar toch nog nog van harte gefeliciteerd!!
    groetjes, ook voor Marije,
    Josje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2009

Problemen in Ghana

30 April 2009

Update uit Ghana

21 April 2009

Verjaardag

09 April 2009

bibliotheek

06 April 2009

Het eerste weekend
Emma

Actief sinds 09 Feb. 2009
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 15869

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 16 Februari 2014

Nakuru, Kenia

10 April 2011 - 02 Augustus 2011

Naar Mozambique

26 Maart 2009 - 12 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: