Het eerste weekend - Reisverslag uit Accra, Ghana van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu Het eerste weekend - Reisverslag uit Accra, Ghana van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

06 April 2009 | Ghana, Accra

Halloo iedereen…
Zo der is alweer een week voorbij gevlogen!
We hebben 5 dagen op het kantoor gezeten (wat voor mij nog niet meevalt).. En onze opdracht wordt…. Een medewerkerstevredenheidsonderzoek! Toch dus..
Even een klein rijtje van dingen die me van afgelopen week zijn bij gebleven:
- Nog aldoor schijnt de zon
Het verbranden en de zonnesteken vallen me nog erg mee! Ik heb wel wat rode vlekjes op men armen, en gister moest ik echt een middagdutje doen, maar dat is dan ook alles!
- Nog maar 1x Ghanees eten gehad!
De kok hier, kookt bijna westers eten.. Zo hadden we laatst weer een broodje hamburger, of gingen Marije en ik uit eten met Carole en 2 vrienden van haar (was dat naar een Ethiopisch restaurant).. of die keer naar de chinees! Maar goed…
- Een markt is echt indrukwekkend en leuk…
Het was jammer dat we niet echt foto’s konden maken.. Maar hier volgt een korte omschrijving..
Eerste afdeling… tegels en wc-potten.. Tweede afdeling… wasknijpers en wasmanden… Derde afdeling..kleding (Iedereen staat op een rijtje voor zijn stalletje met 1 broek die die wil verkopen!) Vierde afdeling.. ETENJ..fruit groente (yam, ananas,avocado’s meel bloem VARKENSPOTEN VISSEN en echt ENORM grote SLAKKEN!!) Ik probeer hier nog wel foto’s van de groente, maar het was hier nog wel moeilijk foto’s maken!
- Uitgaan op zaterdag zit er niet echt in
Zaterdagavond wouden marije marlou en ik dan uit.. AMOMOMO kende niemand hier (terwijl het in het boekje stond het ons leuk leek) Hebben we toen maar niet gedaan.. Uiteindelijk de vrienden van Carole gebracht waarbij we op een ongelovelijk verschrikkelijk blanke rijkeluismensen feest kwamen van 10 mensen.. dus na één biertje daar maar weer weg.. Toen hebben ze geprobeerd ons ergens anders te droppen.. maar eigelijk was ongeveer alles gesloten.. Uiteindelijk werd het Rapsody’s.. een kroeg waar je 20 cedi betaalt voor entree en dus alleen maar mensen in pak met geld komen! maar oke..
- De Trotro viel mee.. Het strand was fijn..
Vandaag (zondag) zijn we naar Kroko bite geweest..(pap mam zoek maar weer op)! .. We gingen met de Trotro.. Eerst kwamen we op t busstation waar het heeeeeel maar dan ook echt druk was! Daar werden we door een man die zag dat wij de weg niet wisten naar de goede tussen de duizend andere bussen gebracht.. Eenmaal met ons 4en op de achterbank vertrokken we toen de trotro vol was.. we betaalden 1 cedi (60 cent ofzo) voor 3 kwartier in een busje met ons mmm 15en racend gaten ontwijkend en toeterend richting het strand.. Daar kwamen we uit Accra allemaal half gebouwde gebouwen tegen en later een wijk door(waar het totaal niet op Accra lijkt) naar het strand.. Daar lagen echt mooie vissersboten.. Eerst wat gedronken… Toen het strand op en de zee in! Heerlijk die hoge golven en die warme zee! Daarna nog wat gegeten (ik had fruitsalade: ananas, papaya, watermeloen, banaan) MMmmm.. Heerlijk..
Nu morgen weer aan het werk…

• 06 April 2009 - 09:25

Dieuwke:

ik ben jaloers.. ik wil ook zwemmen in de zee en zonnen

• 06 April 2009 - 15:16

Pascal:

Beste Dutchie,
    Ben jij op dit moment druk met je stage, vrijwilligerswerk en toe aan ontspanning dichtbij de zee?
    Dan is Dutchie Goes Ghana de ideale oplossing. Wij zijn een jong stel dat een klein Guesthouse hebben dichtbij Krokrobite.

Op dit moment beschikken wij over twee ruime kamers ieder met eigen badkamer, eventuel met maaltijden. Tevens kunnen wij jullie assisteren bij velen bezienswaardigheden.

Stuur gerust een mailtje naar ons Dutchiegoesghana@gmail.com

Groetjes Pascal en Rhoda

• 07 April 2009 - 11:02

Hetty:

In m'n middagpauze even reageren.Het leest als een goede afwisseling van werk en ontdekken. Probeer wel lekkere ghanese reception op te schrijven. We komen dan in het najaar proeven.

• 07 April 2009 - 15:12

Heleen:

uitgaans"leven"ontdekken jullie nog wel.
    wacht op het reggea festival.
    zijn er flats in accra??? en ...nog steeds veel te vragen.
    groetjes, ook aan marije
    en succes met het MTO

• 08 April 2009 - 10:56

HP:

Hahaha,

Je bent al behoorlijk ingeburgerd zeg maar ;) Leuk!! Jammer dat het kantoor zitten je zwaar valt.. maar zo lang je int weekend maar lekker kunt genieten!!

Xx

• 09 April 2009 - 03:47

Nathalie:

Emma dit klinkt echt enorm leuk!!! Geniet ervan.