Problemen in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu Problemen in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu

Problemen in Ghana

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

08 Juni 2009 | Ghana, Accra

Lokatie: Accra,op kantoor

Temperatuur: binnen 21, buiten 31 graden (marije is ongeveer al 20 min aan het zoeken hoe warm het is, met de snelheid van het internet zitten we hier morgen nog!)

In het gezeldschap van: Esther (kijkt film) Lawrencia & gladys (eten vlees en luisteren muziek op hun telefoon)

Ga je uit, moet je naar de WC, (wees voorbereid dat het dan om een toilet zonder toilet gaat). Door een smal gangetje langs allemaal kapotte auto staat hij dan; de WC, het is dat het erop geschreven staat, anders zou je het niet hebben gevonden. Doe je de deur open, die niet hoger komt dan mijn schouders, alleen een vloer met één klein gat helemaal aan de zijkant. Ik met mijn broek die bijna over de grond sleepte durfde niet op de natte vloer te gaan staan, dus hielt het op bij het maken van een foto.

Ga je uit, even een weekendje weg, denk je sportief te gaan kanoën over het volta meer. Helaas zit sportief doen voor ons er niet echt in, onze persoonlijke peddelaar heeft ons een uur rond- gepeddeld.

Ga je uit, zit je aan je tafeltje op het strand, te genieten van de reggae muziek samen met een drankje, heb je zo natte voeten. De zee spoelt hier ook langs de tafeltjes. Tevens is het niet mogelijk zonder andere mensen te blijven. Na ongeveer 10 min komen de eerste mensen die graag willen weten wat je naam is, waar je vandaan komt en je telefoonnummer. Niemand zal je lastig vallen alleen maar iedere dag bellen om te vragen hoe het met je gaat. Na 2 uur 1000 x je naam te hebben gezegd ben je dat wel zat dus ga je maar naar huis.

Ga je uit, dan ga je op zondag middag eens naar het golden tullip hotel, deze week stond dat voor ons op de planning, omdat we de frikadellen en kroketten toch wel misten.

Ga je uit, want je wilt een voetbal wedstrijd kijken (Ghana-Uganda), wordt deze niet uitgezonden. Probeer je het een week later weer bij de wedstrijd Ghana-Mali, wordt deze wel uitgezonden, alleen kun je niks zien door het storende beeld op de 100x luxere tv dan die van papa en mama. Ghana en TV is nog net iets anders dan bij jullie daar in Nederland. (en internet werkt ook niet meer thuis)
Afgelopen week hadden we 2 ochtenden vrij, de eerste ochtend was er een ceremonie op de straat voor het kantoor. De tweede ochtend een demonstratie tegen AVRL (waardoor wij werden verzocht ‘s ochtends veilig thuis te blijven). Nu zitten we lekker in de stress ons rapport te schrijven. Over 2 week zijn we klaar, komt mama en hebben we vakantie.

Marije heet hier; Madam Heijle, Angela, Malaria
Emma: Geertrude (uitgesproken als keethoer)
liefs
Marije, Abena, Madam Heijle, Angela, Malaria & Emma Abena Geertrude

• 08 Juni 2009 - 18:05

Frans:

Leuk om te lezen! Veel plezier nog...

• 08 Juni 2009 - 19:18

Mam:

he, he, eindelijk weer een berichtje op waar ben jij nu.

ik verheug me erg op de wc's, maar vooral op alles erom heen en jullie (je nederlands wordt ok al minder).

• 09 Juni 2009 - 18:45

Wilke:

lijkt me nog lastig om jullie onderzoek af te ronden, volgens mij hebben jullie daar namelijk nauwelijks tijd voor!! leuk dat heleen komt, zal wel wat zweet en tranen kosten voor ze er is! hoor net van bart dat jullie in augustus nog wel willen zeilen, gaat vast lukken. liefs

• 09 Juni 2009 - 18:50

Wilke:

ook maf, heb ik het over augustus, ga eerst nog maar in ghana hele leuke dingen doen en zien!

• 12 Juni 2009 - 08:51

Malou:

goh wat hebben we het zwaar he! Haha, snel doorwerken jullie! Ik kom jullie straks wel weer even storen!

• 17 Juni 2009 - 08:46

Layla:

Hee meiden!

Tof dat jullie naar Ghana zijn gegaan! Ik zie/lees dat het niet altijd even makkelijk is.. Maar het heeft ook wel zijn charme!

Ik neem binnenkort als jullie terug zijn even contact op, omdat ik zelf ook naar Ghana of Mozambique wil in februari, ivm afstuderen.

Succes nog!

Groetjes Layla
    Studente P&A, NHL

• 22 Juni 2009 - 20:37

Petra :

Nou Emma,
    Leuk verhaal! Ga je straks nog genieten thuis van gewoon een plasje doen op een gewone wc....
    Het verslag wordt al mooi, zet hem op! Zie dat Layla jullie ook al gevonden heeft, zij wil ook graag iets met HRM doen.