In Ghana - Reisverslag uit Sappemeer, Nederland van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu In Ghana - Reisverslag uit Sappemeer, Nederland van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu

In Ghana

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 Maart 2009 | Nederland, Sappemeer

Heej allemaal,

Jahoor daar zijn we dan in Ghana!!!
Iedereen was heel benieuwd naar onze indrukken; nou hier komen ze..
-iedereen zegt hallo, wil je naam weten
-een miljoen taxi's overal
-iedereen probeert te raden waar je vandaan komt
-supermarkt valt heel erg mee(hebbe gewone witte bolletjes en chips etc.)
-oxfordstreet is geen leuke straat (touristisch dus veel verkopers etc.)
- je ziet niet echt huizen
- het zand is rood
- ons aantal huwelijksaanzoeken ligt al boven de 10!

en dat was nog lang niet alles, maar het is zoveel dat het moeilijk is om allemaal op te noemen.
Marije en ik hebben gister een taxi gepakt en zijn opzoek gegaan naar een kaart.. Overal waar we vroegen gingen e mensen wel helpen en zoeken en bedenken en uiteindelijk was die gewoon in de supermarkt!

de taxi's hier zijn er in overvloed en je hoort ze aankomen door het getoeter (ik heb besloten hier echt niet auto te rijden, met mijn veilige rijgedrag red ik het nooit!)

We hebben ook veel gelopen, en zijn veel schoenen tegen gekomen, onder andere de schoenen onder het bushokje! (komt als het lukt nog een foto van)

S middags thuis het zwembad ingedoken, gegeten (worst met aardappels sperziebonen en wortels en gefrituurde uien) was niks mis mee! en als toetje appeltaart!
Daarna zijn we nog even met 2 andere stagaires hier de stad in geweest!

Nou is het klaar en stop ik dermee,
er gebeurd en is hier zoveel te zien, en niet te beschrijven!

• 28 Maart 2009 - 16:48

Wilke:

leuk om jullie eertste ghana bericht te lezen!Lijkt wel een gewone westerse leefomgeving... Zijn jullie niet bekaf van al die nieuwe indrukken en het andere klimaat? Succes en veel plezier samen!

• 28 Maart 2009 - 17:41

Hetty:

Worst en spercie bonen en een zwembad wat een luxe. Is het erg warm ? En arm, veel bedelaars (kinderen vast)? Geniet ervan en laat alles eerst maar over je heen komen.

• 28 Maart 2009 - 17:42

Fenitra:

Hoe lang in het vliegtuig ?

• 28 Maart 2009 - 19:16

HP:

hartstikke mooi.. en dit is nog maar 't begin ;) viel spass Xx

• 29 Maart 2009 - 11:27

Frans:

Emma en zus, Klinkt allemaal erg herkenbaar! Mooi dat jullie het daar je zin hebben en die Appeltaart van Alex beviel zeker wel, donders wat is die taart lekker! Wil je de groeten aan Alex en Elisabeth doen?

Veel plezier en geniet ervan!

• 29 Maart 2009 - 16:27

Henriet:

tante nr. 3....hoe was t vliegen?als vliegangstige is dat natuurlijk mijn brandende vraag.beetje bijgekomen van de 1ste dagen?en morgen aan twerk. sterkte,tot gauw

• 29 Maart 2009 - 23:20

Anouk:

Gemma Glitter!

Wat leuk om zo van je op de hoogte te blijven. Doe voorzichtig en zodra je weer terug bent gaan we onze clubavonden voortzetten!

• 29 Maart 2009 - 23:42

Nathalie:

Hi Emma!

Erg leuk je eerste verhaal en jullie eerste belevenissen te lezen! Goed dat je een blog bijhoudt ook;-)

Geniet ervan! En veel succes ook met de stageopdracht.

LG aus Berlin

• 30 Maart 2009 - 08:50

Willemijn:

Emmaaaaa!
    Echt super dat je er nu echt bent! Wat een wereld van verschil zeker.. Ben echt benieuwd wat je er allemaal tegenkomt!
    Heel veel plezier!

Liefsss Willem

• 30 Maart 2009 - 12:57

~Minean:

wauw gelukkig hebben je een blog! heel fijn, ben benieuwd naar de fotos! en gelukkig is er chips;) nou ik wacht op de update;)tot snel!x

• 31 Maart 2009 - 15:48

Devon En Tina:

Klinkt als een mooi avontuur!!! Heel veel plezier en plaats veel foto's!

Kus

• 31 Maart 2009 - 18:44

Margot:

Waiting for pictures! ha nee super dat jullie nog leven, genieten en vanaf nu dan maar verloofd zijn?
    viel spass daar!

liefs

• 31 Maart 2009 - 22:14

Een Paar Dagen Later:

We hebben 2 werkdagen van 8 tot 5 erop zitten...
    En aan de ene kant vind ik het meevallen, aan de andere kant zonde van me tijd!! MAar oke, zoals sommige hebben gehoord kregen we eerst te horen dat we geen medewerkerstevredenheidsonderzoek gingen doen waarschijnlijk, maar een evaluatie van een training moesten doen.. Uiteindelijk om 3 uur smiddags, nadat we alle boekjes bijna uit ons hoofd kenden hebben we dan onze opdracht gekregen, of eerlijk gezegt opdrachten! werk zullen we niet te kort komen!!

Nog even over het weekend, marije en ik zijn er weer es op uit getrokken, en denk maar niet dat wij al goed kunnen afdingen, soms lukt het hoor! maar dan echt soms! we betalen nog het dubbele voor de taxi (een honderdste wat voor jullie normaal is)

We zijn naar James Town geweest (pap en mam zoek maar op in het boekje!) Daar zijn we op de vuurtoren geklommen, omdat we ook nog niet heel goed zijn in het NEE blijven zeggen, alleen toen het zo ver ging dat we de laatste trap op moesten, waarvan een paar van de treden er al ongeveer uit lagen, ging het echt te ver (gelukkig hadden we al betaald)
    we hebben toen een heel stuk gelopen en gekeken even aan zee gezeten blaren gekregen en het warm gehad!

Ik moet zeggen ik heb nog geen zonnesteek/allergie dus het is aardig uit te houden!

Ook zijn marij en ik dit weekend nog uit eten geweest naar een Ghanees restaurant, Nee hoor het zou niet te scherp zijn!!
    Marije kreeg slijm met een baku bal die naar palmolie smaakte en ik kreeg stukken bot met rijst en een lekker sausje, maar HEET! gelukkig was het met de yam (zoete aardappel) nog wel een beetje te doen
    Ook viel het ons nog aardig zwaar dus meer dan een half bord was er zeker niet op!

(ik haal de dagen wat doorelkaar dus doe niet alles wat ik vertel op 1 dag maar dat maakt niet uit dacht ik zo)

MAar nu horen jullie niet echt iets over de cultuur.. Nou alle mensen zeggen dus hallo willen praten maar zijn ook super vriendelijk, je hoeft maar op een kaart te kijken of ze wijzen je de weg..
    En iedereen vind men naam leuk! iemand op t werk zegt ook aldoor heej emma.

verder lag gister echt iemand gewoon tusse de middag op t toetsebord te snurke! haha (we hadden gehoord dat mensen overal sliepen..)
    maar ook midden op de weg.. en de bewaker bij ons huis slaapt (heb ik nog niet gezien maar vertelde carole) gewoon op een matje in de tuin!

Maar er zijn ook veel mensen die je willen vertellen en die dingen van je willen weten

(plots heb ik nu geen zin meer! en bij jullie is het al 1 april en hier is het full time werkers bedtijd! dus doeg doeg)

• 31 Maart 2009 - 22:36

Marije:

Zoals jullie zien, is Emma erg eenzaam, zit ze altijd alleen en heeft ze niemand om tegen te praten, dus antwoord ze maar op haar eigen berichten (zoals sommige mensen tegen zichzelf in de spiegel praten)