een paar dagen later..... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu een paar dagen later..... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Emma Lesterhuis - WaarBenJij.nu

een paar dagen later.....

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

31 Maart 2009 | Ghana, Accra

We hebben 2 werkdagen van 8 tot 5 erop zitten...
En aan de ene kant vind ik het meevallen, aan de andere kant zonde van me tijd!! MAar oke, zoals sommige hebben gehoord kregen we eerst te horen dat we geen medewerkerstevredenheidsonderzoek gingen doen waarschijnlijk, maar een evaluatie van een training moesten doen.. Uiteindelijk om 3 uur smiddags, nadat we alle boekjes bijna uit ons hoofd kenden hebben we dan onze opdracht gekregen, of eerlijk gezegt opdrachten! werk zullen we niet te kort komen!!

Nog even over het weekend, marije en ik zijn er weer es op uit getrokken, en denk maar niet dat wij al goed kunnen afdingen, soms lukt het hoor! maar dan echt soms! we betalen nog het dubbele voor de taxi (een honderdste wat voor jullie normaal is)

We zijn naar James Town geweest (pap en mam zoek maar op in het boekje!) Daar zijn we op de vuurtoren geklommen, omdat we ook nog niet heel goed zijn in het NEE blijven zeggen, alleen toen het zo ver ging dat we de laatste trap op moesten, waarvan een paar van de treden er al ongeveer uit lagen, ging het echt te ver (gelukkig hadden we al betaald)
we hebben toen een heel stuk gelopen en gekeken even aan zee gezeten blaren gekregen en het warm gehad!

Ik moet zeggen ik heb nog geen zonnesteek/allergie dus het is aardig uit te houden!

Ook zijn marij en ik dit weekend nog uit eten geweest naar een Ghanees restaurant, Nee hoor het zou niet te scherp zijn!!
Marije kreeg slijm met een baku bal die naar palmolie smaakte en ik kreeg stukken bot met rijst en een lekker sausje, maar HEET! gelukkig was het met de yam (zoete aardappel) nog wel een beetje te doen
Ook viel het ons nog aardig zwaar dus meer dan een half bord was er zeker niet op!

(ik haal de dagen wat doorelkaar dus doe niet alles wat ik vertel op 1 dag maar dat maakt niet uit dacht ik zo)

MAar nu horen jullie niet echt iets over de cultuur.. Nou alle mensen zeggen dus hallo willen praten maar zijn ook super vriendelijk, je hoeft maar op een kaart te kijken of ze wijzen je de weg..
En iedereen vind men naam leuk! iemand op t werk zegt ook aldoor heej emma.

verder lag gister echt iemand gewoon tusse de middag op t toetsebord te snurke! haha (we hadden gehoord dat mensen overal sliepen..)
maar ook midden op de weg.. en de bewaker bij ons huis slaapt (heb ik nog niet gezien maar vertelde carole) gewoon op een matje in de tuin!

Maar er zijn ook veel mensen die je willen vertellen en die dingen van je willen weten

(plots heb ik nu geen zin meer! en bij jullie is het al 1 april en hier is het full time werkers bedtijd! dus doeg doeg)

  • 01 April 2009 - 14:44

    Bert:

    jammer dat jullie onderzoek niet doorgaat.

    Ik hoop dat het nieuwe onderzoek een beetje zinvol is.

    volgens mij kijken jullie je ogen uit. al die indrukken.

    Geniet ervan

    Bert

  • 01 April 2009 - 16:59

    Emma:

    Uhm.. Hij gaat wel door!:)
    We zijn hard aan de slag geslagen!!
    sorryyyyy

  • 01 April 2009 - 19:44

    Noukie:

    leuk om jullie verhaaltjes te lezen, al spreek ik je ook vaak op msn (gelukkig maar:P)
    ben echt nog meer benieuwd naar de foto's!!!
    succes nog daar
    groetjes aan marije en zal je morgen of vrijdag wel mailen
    (K)kusje knuf anouk

  • 01 April 2009 - 20:04

    Sanne:

    Hey Emma,

    Leuk dat je een weblog bij houdt, kan ik mooi beetje op de hoogte blijven van wat je daar allemaal uitspookt en meemaakt :D

    Heel veel plezier nog en ik wens je nog een hele leuke tijd toe!

    Xxx Sanne

  • 02 April 2009 - 13:48

    Rachel:

    Wat een verhalen zeg! Je bent iig wel lekker actief ;) Wat voor opdrachten moet je nu nog allemaal doen? Ben heel nieuwsgierig.

    Wil je iig heel veel succes wensen! En we'll keep in touch :D

    Liefs X Rachel

  • 02 April 2009 - 18:05

    Jakob :

    Hey Emma,
    kun je niet een paar foto's posten? goed voor onze beeldvorming!!
    volgens mij hebben jullie het wel naar jullie zin. veel plezier met jullie (nieuwe) opdracht

    gr, jakob


  • 03 April 2009 - 13:13

    Bart:

    whaha dat gaat lekker daar;)
    dus als er dan zoon enge kerel in jullie kamer probeert te komen slaapt de bewaker:P NICE

    hou ons op de hoogte liefs je broeder

  • 04 April 2009 - 10:22

    Dennis:

    Heej EMma, ik zie dat je het erg naar je zin hebt! toppie

    Leuk om de verhalen te lezen. Keep ut the good work!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2009

Problemen in Ghana

30 April 2009

Update uit Ghana

21 April 2009

Verjaardag

09 April 2009

bibliotheek

06 April 2009

Het eerste weekend
Emma

Actief sinds 09 Feb. 2009
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 15875

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 16 Februari 2014

Nakuru, Kenia

10 April 2011 - 02 Augustus 2011

Naar Mozambique

26 Maart 2009 - 12 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: